Hlavná navigácia:
Preskočiť hlavnú navigáciu
Digitálny jednotný trh pre EurópuDňa 22.10.2014 Plénum Európskeho parlamentu schválilo novú Európsku komisiu J.C. Junckera. Nová Európska komisia dostala prívlastok „digitálna“, čo je možné vidieť aj v rozšírení jej štruktúr a zároveň v silnom personálom obsadení podpredsedom pre jednotný digitálny trh Andrusom Ansipom a komisárom pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Güntherom Oettingerom. Predstavenie pracovného programu Európskej komisie naznačilo, že vo vnímaní a smerovaní digitálnej agendy prichádza posun od tradičného rámca do ekonomického a najmä spotrebiteľského rozmeru. Jeho ambíciou je vytvorenie podmienok pre živú digitálnu ekonomiku a spoločnosť a to doplnením regulačného prostredia v oblasti digitálneho nakupovania a telekomunikácií, modernizáciou autorských práv, zvýšením kybernetickej bezpečnosti a plošným rozšírením digitalizácie. DSM je potrebné ako novú axiómu EÚ, ktorá legitimizuje on-line hospodárstvo, ako nový plnohodnotný hospodársky sektor a dáta ako inovatívny zdroj rastu, ktorý svojim potenciálom prekonáva tradičné zdroje. Druhý pracovný program EK – potvrdzuje odhodlanie Európskej komisie realizovať v rámci svojich politických usmernení desať politických priorít. Digitálny jednotný trh je jednou z kľúčových priorít.
Publikované: 15.11.2005 /
Aktualizované : 04.11.2015 /
Valentína Michálková
|
![]() Anketa
|